Aktuality

MS v Trialu Kramolín

Po třech letech se vrátilo do Kramolína MS v trialu, pohled na "kamzíky na motorkách" byl úchvatný. Co dokážou s lehkostí překonat, ustát - odpovědí byl aplaus diváků. Ne vše se...více

Kontakt

E-mail: info@beos-photo.com
Mobil: +420 724 309 737

BEOS PHOTO

O nás
Pár slov úvodem Používaná technika

Vítejte přátelé na mých stránkách a doufám, že se Vám bude můj pohled na svět líbit. Jsem ročník 1962 a o fotografii se zajímám od dětství. Začínal jsem s technikou dané doby, mám kladný vztah ke klasické kinofilmové technice a černobílé fotografii. Dnes už ale fotím a používám techniku digitální. Nejsem umělec,fotografování beru jako krásný relax a příjemné trávení volného času.

Rád vzpomínám na první fotoaparát, na plastovou Corinu na svitkový film. Vložit film, zaklapnout plastové víčko, pozorně nastavit film podle čísla v okénku, zaostřit na detail, polodetail či krajinu a exponovat 12 snímků. Později jsem začal používat dvouokou zrcadlovku Flexaret VI - na tu dobu skvělý přístroj. A k ní patřil expozimetr a nastavení clony a času a tak vznikaly první pokusy s hloubkou ostrosti či délkou expozice. Nelze zapomenout na noci strávené ve svitu červené žárovky a ve společnosti zvětšováku Opemus. Ve vývojce na exponovaném papíru Foma pomaličku vylézal obrázek, který prošel vodou a ustalovačem. Ráno čekala plná vana fotek na vyžehlení. A co potom vyvolávání negativů v naprosté tmě? Někdy to byla pohoda, ale pokud to nešlo ….

Hezky prokreslené fotečky se dařily se Zenitem TTL s integrovaným expozimetrem, výhoda správného nastavení přišla vhod především u diapozitivů. Prvním kompaktem byl Kodak, posléze jsem koupil první foťáček se zoomem - širokoúhlou Minoltu Rivu 75 W a byl jsem s ním velice spokojený.

Nástup digitální technologie a pořízení Panasonicu FZ 20 byl předzvěstí nové etapy a nových možností. Vyfotit, na displeji prohlédnout a případně hned smazat - to byla výzva pro pokusy, hledání nastavení, atd. Pokles ceny na dosah přiblížil digitální zrcadlovky a tak dnes fotím s Nikonem D50 se setovými objektivy, používám i polarizační filtr BW a stativ.

Od svých začátků jsem fotil především „životní dokumentaci“, tedy asi jako většina z nás - okolí, přírodu, dovolené, výlety, atd. Za totalitních časů jsem dostal příležitost občas zveřejnit fotky v krajských novinách Pravda, vyšla mi fotečka i ve Světě motorů.

Čas plynul a díky výhře v soutěži Světa motorů jsem byl v Brně na závodech DTM s volným vstupem na Autosalón 2005. Závody DTM se mi velice líbily a na Autosalónu se na mě usmálo štěstíčko v podobě zapůjčení auta na víkend. Volba padla znovu na Brno a závody FIA GT včetně vstupu do boxů. Atmosféra mezi fandy či v depu, vůně benzínu, oleje, spálených gum dává závodům zcela jiný rozměr zážitku. Sami posoudíte, zda-li se mi povedlo něco z toho přenést do obrázků.

Těším se na každou Vaši návštěvu mých stránek a přeji všem dobré světlo a mnoho potěšení z fotografií. Napište mi, prosím, Vaše názory, o nichž si myslíte, že bych je měl znát.

Nabídka

Nejsem profesionální fotograf, ale jen nadšený fotoamatér. Pokud by vás i přes tuto skutečnost některý ze snímků zde na galerii zaujal, je možné se dohodnout na způsobu další prezentace vybraného snímku, za určitých podmínek se může jednat i o prezentaci bezplatnou.


2009 © Beos Photo | Veškerá práva vyhrazena, jakékoliv použití zde zveřejněných snímků podléhá písemnému souhlasu autora